شاعر افغانستانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

شعر تسکینی برای دردهای مردم افغانستان/ در "آغوش قلب‌ها" کتابی در محوریت ارادت مردم افغانستان به  امام راحل (ره)

سرور رجایی گفت: شعر و ادبیات به عنوان تجلی‌گاه و محور درد مردم، تسکین دهنده‌ی پیکر مجروح یک جامعه است.

تسکین پیکر مجروح اجتماعی توسط ادبیات و شعرمحمد سرور رجایی شاعر افغانستانی در گفتگو با خبرنگار حوزه  افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اهمیت شعر در جامعه افغانستان بیان داشت: شعر و ادبیات به عنوان تجلی‌گاه و محور درد مردم، تسکین دهنده‌ی پیکر مجروح یک جامعه است.

وی با اشاره به اینکه شاعران افغانستان با توجه به حوادث تلخی که اخیرا در کشور رخ داد، با اشعار خوبی که سرودند پا به میدان گذاشتند و با مردمی که در حملات تروریستی کابل، هرات و میرزااولنگ داغ سنگینی را تحمل کردند همدردی‌های خوبی را از خود نشان دادند، گفت: ادبیات به عنوان ابزاری برای بیان احساسات مردم می‌تواند تاثیرات خوبی را برای جامعه داشته باشد.

شاعر افغانستانی با بیان اینکه  یک بیت خوب از یک شعر، یک تصویر و یک نقاشی می‌تواند عمق همدلی و همدردی را نشان دهد، افزود: البته این موضوع بستگی دارد به شاعران و هنرمندانی که در زمینه هنر فعال هستند و می‌توانند با آثار خود با مردم رنج‌دیده همزاد پنداری کنند.

سرور رجایی با بیان اینکه متاسفانه در ماه‌های اخیر اتفاقات تلخ و سنگینی را در سراسر افغانستان تجربه کردیم که از جمله آنها حادثه میرزا اولنگ بود، عنوان کرد: اما اتفاق مبارکی که همزمان با این حوادث در تهران رقم خورد،  افتتاح مرکز فرهنگی _هنری مهاجران افغانستانی  در پایتخت ایران بود.

وی  با بیان اینکه به باور بسیاری از فرهنگیان و هنرمندانی که در آیین گشایش این مرکز فرهنگی _ هنری حضور داشتند، روزنه جدیدی برای همدلی‌های دو ملت ایران و افغانستان ایجاد شده است، گفتـ: در این مراسم از اثر جدیدم به نام "در آغوش قلب‌ها"  رونمایی شد.

شاعر افغانستانی با اشاره به اینکه در "آغوش قلب‌ها" کتابی در محوریت ارادت مردم افغانستان نسبت به  امام راحل (ره)  است، یادآور شد: این کتاب سه فصل دارد که فصل اول  آن به خاطرات مردم افغانستان از  حضرت امام خمینی (ره) مربوط می‌شود.

سرور رجایی با بیان اینکه فصل دوم هم اشعاری است که  شاعران افغانستانی  دراین سال‌ها برای حضرت امام (ره) سروده‌اند، خاطرنشان کرد: فصل سوم نیز  به تصاویری از برنامه‌های تجلیل از شخصیت بزرگ امام  خمینی (ره) در سال‌های 68 ،69 و 70 در استان‌های مختلف افغانستان اختصاص دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار